Szukaj
akumulatora
Znajdź
sprzedawcę

Niezwykła historia naszej marki

  • 1887
    Adolf Müller wprowadza markę VARTA®na drogę sukcesu
    W latach 80-ych XIX w. duch innowacji jest wszechobecny. Nowe technologie zmieniają życie codzienne. Silnik spalinowy, rentgen, światło elektryczne – te rewolucyjne odkrycia zapowiadają nadejście nowej ery. Jednym z pionierów tamtych burzliwych czasów jest Adolf Müller. W miejscowości Hagen zakłada firmę Büsche & Müller, torując tym samym drogę dla przyszłej marki VARTA.
  • 1890
    AEG & Siemens inwestuje
    AEG oraz Siemens zaczynają produkcję ogniw, które są kluczowym komponentem akumulatorów, i decydują się zainwestować w Büsche & Müller, prekursora dzisiejszej marki VARTA. Efekt? Powstaje Accumulatorenfabrik AG (w skrócie AFA).
  • 1893
    Akumulatory VARTA zasilają pierwsze samochody elektryczne w Niemczech
    „Runabout” to pierwszy pojazd marki Baker. Jego konstruktorem i kierowcą jest nie kto inny jak Thomas Edison. To pierwszy amerykański samochód elektryczny wprowadzony na rynek niemiecki przez Adolfa Müllera. Koło się zamyka, „Runabout” zasilany jest przez akumulatory AFA, prekursora marki VARTA.
  • 1904
    Rodzi się nazwa VARTA
    AFA tworzy własną markę VARTA. Początkowa produkcja to małe, przenośne akumulatory ołowiowe do zapłonu silnika, one to właśnie powodują, że rozruch ręczny przechodzi na emeryturę. Nazwa marki jest akronimem słów Vertrieb, Aufladung, Reparatur Transportabler Akkumulatoren („dystrybucja, ładowanie, naprawa przenośnych akumulatorów”).
  • 1905
    Bezpieczniej w nocy
    Coraz więcej kierowców wybiera się w drogę po zmroku. Odpowiedź VARTY? Na rynek wchodzą pierwsze akumulatory zasilające oświetlenie w samochodzie.
  • 1914
    VARTA zamienia ołów w złoto
    Akumulatory kwasowo-ołowiowe VARTA stają się coraz bardziej popularne. Powód jest jasny: zapewniają szybki i niezawodny rozruch samochodu.
  • 1923
    Pierwszy prezes zarządu
    Dr. Günther Quandt staje się prezesem zarządu AFA, prekursora marki VARTA. Od samego początku, tak jak jego poprzednicy, przyczynia się do nieprzerwanej ekspansji firmy na arenie międzynarodowej.
  • 1926
    Asortyment się rozrasta
    AFA, prekursor marki VARTA, przejmuje Pertrix Chemische Fabrik AG, twórcę pierwszego na świecie suchego akumulatora. To czas, w którym asortyment marki VARTA rozrasta się tak, że zajmuje dominującą pozycję na rynku.
  • 1934
    Popyt na akumulatory samochodowe: ponad trzy miliony!
    Liczba samochodów na drogach całego świata przekracza 3 miliony, popyt na niezawodne, wydajne akumulatory rozruchowe rośnie w przyśpieszonym tempie. VARTA wciąż jest numerem jeden na rynku.
  • 1935
    Montaż fabryczny w pierwszym podnośniku widłowym
    Rusza produkcja prekursora dzisiejszych podnośników widłowych, “ elektrycznego samochodu z podnośnikiem”. Od samego początku model ten jest fabrycznie wyposażany w akumulator VARTA.
  • 1936
    Standaryzacja ułatwia zakup akumulatorów VARTA
    VARTA oferuje pierwszy akumulator rozruchowy o wymiarach standardowych, który pasuje do każdego samochodu. Wymiana staje się szybka, prosta i ekonomiczna.
  • 1950
    Nowoczesny montaż nowoczesnych produktów
    Rusza pierwsza linia montażowa akumulatorów samochodowych, produkcja akumulatorów VARTA staje się dzięki temu szybsza i tańsza. Oszczędności te pozwalają sprzedawać produkty po jeszcze bardziej przystępnej cenie.
  • 1955
    Podbój ponad 20 krajów
    Wstęp do produkcji masowej: zakład akumulatorów przenośnych w Ellwagen marki VARTA konstruuje akumulator z podwójnie platerowanym separatorem. Patent przyjmuje się w 23 krajach, oto definicja sukcesu.
  • 1960
    Swing w biodrach, swing pod maską
    VARTA dynamicznie reaguje na rosnące wymagania energetyczne samochodów produkowanych w gorących latach 60-ych: z akumulatorów 6V przesiadamy się na 12V.
  • 1962
    Nowa jakość przenika do wnętrza
    VARTA ulepsza kluczowy komponent: drewniany dotychczas separator zastępuje plastikową. Akumulator staje się bardziej wytrzymały.
  • 1965
    Produkcja seryjna suchych akumulatorów rozruchowych.
  • 1966
    Lżejsze akumulatory, lżejszy transport
    Obudowy akumulatorów rozruchowych, dotychczas wytwarzane z twardej gumy, zastępuje prosta plastikowa „skrzynka”. Efekt? Transport akumulatorów staje się dosłownie lżejszy.
  • 1970
    Ostatnie wycieki elektrolitu
    Na rynek wchodzi pierwszy na świecie odporny na wycieki akumulator VARTA Super Dry. Przekonanie klientów o niezawodności naszych produktów przybiera na sile.
  • 1977
    Nasz największy twardziel
    Ciężkie pojazdy użytkowe podnoszą poprzeczkę: wymagają akumulatorów nie tylko wydajnych, ale i wytrzymałych. Powstają pierwsze odporne na wibracje akumulatory o dużej wytrzymałości cyklicznej.
  • 1978
    Nowy sposób na redukcję kosztów
    Na rynek wprowadzany jest pierwszy na świecie rozruchowy akumulator bezobsługowy w technologii na bazie selenu, który ustala nowe standardy niski współczynnik samorozładowania, niskie zużycie wody i niższe koszty ogólne.
  • 1983
    Bezobsługowy model Heavy Duty tnie koszty TCO
    VARTA zaczyna produkcję bezobsługowych akumulatorów Heavy Duty wyposażonych w kratkę wapniową.
  • 1986
    Od minimalnej obsługi aż po jej całkowity brak
    Startuje produkcja pierwszego na świecie całkowicie bezobsługowego akumulatora rozruchowego LF (liquifix) z technologią wiązania elektrolitu.
  • 1987
    Grand Prix: do startu, gotowi, VARTA!
    Bezobsługowe akumulatory VARTA Grand Prix i niesamowita moc zimnego rozruchu, jedno oznacza tu drugie. Za tym sukcesem stoi nowa technologia konstrukcji kratki i separatora.
  • 1993
    Dziesięciokrotnie bardziej odporne na wibracje
    Na rynek wchodzą akumulatory VARTA Super Heavy Duty, oferujące innowacyjną technologię maty szklanej, lepszą wytrzymałość cykliczną i lepszą moc startową. Ich niezawodna odporność na wibracje to perfekcyjne rozwiązanie dla ciężkich pojazdów użytkowych.
  • 1995
    Najlepszy akumulator dla wysokich wymagańń
    Produkcja akumulatorów samochodowych w technologii srebrowej rusza w całej Europie i natychmiast zyskuje aprobatę wiodących producentów. Nasz akumulator VARTA Silver Dynamic zapewnia długą żywotność, bezkonkurencyjną wydajność i nie wymaga żadnej obsługi. To idealne rozwiązanie dla wysokowydajnych pojazdów o bogatym wyposażeniu.
  • 1998
    Jesteśmy coraz bardziej efektywni!
    Wszystkie oddziały akumulatorów przenośnych VARTA łączą się w jeden. Celem jest jeszcze większa efektywność. Nowa filia nazywa się VARTA Gerätebatterie GmbH. Efekt? Dostarczamy klientom innowacyjnych rozwiązań tak szybko, jak jeszcze nigdy.
  • 2000
    Powstaje Centrum Innowacji
    VARTA otwiera oficjalnie w Hanowerze centrum nowych technologii rozwoju akumulatorów samochodowych. Najlepsi designerzy i konstruktorzy spotykają się teraz w jednym miejscu.
  • 2002
    Johnson Controls wybiega w przyszłość
    W listopadzie 2002 światowy lider Johnson Controls, Inc. przejmuje segment VARTA Automotive, kładąc tym samym solidny fundament pod jego przyszły, dynamiczny rozwój.
  • 2003
    Nasza nowa technologia AGM w mig przyjęta przez producentów samochodowych
    Sukces wieńczy dzieło: Johnson Controls staje się pierwszym na świecie dostawcą akumulatorów AGM (zaawansowana technologia maty szklanej) dla producentów oryginalnego wyposażenia do pojazdów luksusowych. Akumulatory VARTA AGM są odporne na przechylenia i nie wymagają serwisu.
    A new level of performance for commercial vehicles
    Technologia srebrowa w akumulatorach przeznaczonych dla ciężkich pojazdów użytkowych zyskuje stałe uznanie. Nasz Promotive Silver jest idealnym źródłem energii dla wysokowydajnych pojazdów użytkowych: od luksusowych autobusów po najnowsze samochody ciężarowe. Ten zupełnie bezobsługowy produkt gwarantuje dłuższą żywotność i wyjątkową wydajność.
  • 2006
    Rusza produkcja VARTA Dynamic Trio
    Johnson Controls zaczyna produkcję akumulatorów VARTA Dynamic Trio, najlepszej w swojej klasie linii akumulatorów samochodowych SLI. Do wyboru są trzy opcje, Silver, Blue oraz Black, dzięki czemu zapotrzebowania na każdym poziomie mogą zostać zaspokojone.
  • 2007
    Mocne wejście innowacyjnych akumulatorów Start-Stop
    Nowe akumulatory VARTA Start-Stop z zawrotną prędkością zdobywają zaufanie producentów takich jak BMW czy Mini. Już wkrótce Johnson Controls staje się wiodącym dostawcą akumulatorów do pojazdów z technologią Start-Stop, hybrydowych lub tych o napędzie elektrycznym.
  • 2008
    Na salony wchodzi unikalna technologia PowerFrame®
    Opatentowana i niezaprzeczalnie przyszłościowa technologia produkcji kratki jest jednym z naszych najbardziej wytwornych osiągnięć. Zapewnia optymalny przepływa energii, nieporównywalną wydajność i bezkonkurencyjną niezawodność, niezależnie od zastosowania, do którego został przeznaczony akumulator.
  • 2009
    Jeden rok i trzy duże nagrody
    Zrzeszenie Dystrybutorów Części Zamiennych TEMOT International honoruje Johnson Controls nagrodą za „Najlepszy marketing sprzedażowy i wsparcie na rynku części zamiennych” ("Best Sales Marketing & After Sales Support Award 2009"). VOLVO odznacza nas jako najlepszego „Dostawcę dla ciężkich pojazdów użytkowych” („Truck Supplier Award 2009”), a Koncern General Motors natomiast przyznaje Johnson Controls nagrodę „Dostawcy Roku 2009” („Supplier of the Year Award 2009”).
    Producenci pojazdów Start-Stop ufają sprawdzonym akumulatorom VARTA
    Na początku tego roku już ponad 80% wszystkich pojazdów Start-Stop jest już wyposażonych w akumulator VARTA.
  • 2010
    125 lat Johnson Controls
    Johnson Controls świętuje 125-lecie pionierskiej pozycji w dziedzinie technologii akumulatorowej
    Asortyment akumulatorów VARTA Start-Stop rośnie
    Kolejnym etapem innowacji koncernu VARTA jest rozwój zoptymalizowanego akumulatora VARTA Start-Stop Plus na bazie technologii AGM, przeznaczonej dla zaawansowanych pojazdów Start-Stop oraz akumulatora VARTA Start-Stop z technologią EFP (Enhanced Flooded Battery) dla pojazdów o podstawowych funkcjach systemu Start-Stop.
    Rusza program recyklngowy ecosteps®
    Inicjatywa umożliwia profesjonalny i przyjazny środowisku recycling akumulatorów samochodowych, który w najwyższym stopniu odpowiadałby zasadom zrównoważonego rozwoju naszych produktów VARTA.
    3 big awards in 1 year
    Johnson Controls z dumą przyjmuje nagrody “Volkswagen Innovation Award” oraz "Volkswagen Group Award for Sustainable Energy Storage System". Natomiast koncern General Motors EMEA ponownie honoruje nas nagrodą dla “Dostawcy Roku”, tym razem 2010 („Supplier of the Year Award 2010”)
  • 2011
    Program serwisowy VARTA Start-Stop
    Uruchomiony zostaje program serwisowy VARTA Start-Stop Service Programme [VSSP], który niezależnym autoserwisom dostarcza dodatkowego technicznego wsparcia i narzędzi. Mogą one teraz zmierzyć się z wymianą akumulatorów w pojazdach Start-Stop i rozszerzyć swój biznes o nową grupę docelową.
    Nagroda dla najlepszego nowego produktu “Edison Best New Product Award 2011”
    Linia akumulatorów Start-Stop marki VARTA jako najlepszy produkt zostaje wyróżniona nagrodą „Edison Best New Product Award” w kategorii „Energia i zrównoważony rozwój: segment zrównoważonych systemów energetycznych”.
    Produkcja w Europie wciąż przybiera na sile
    Wraz ze wzrastającym popytem na akumulatory z linii Start-Stop rozrasta się przestrzeń produkcyjna Johnson Controls w Europie. W głównej mierze przyczyniają się do tego akumulatory VARTA Start-Stop.
  • 2012
    Nagroda MAN Truck and Bus Supplier Award 2011
    Koncern MAN przyznaje Johnson Controls nagrodę „Dostawcy Roku 2011 dla Samochodów Ciężarowych i Autobusów”. Międzynarodowe Zrzeszenie Dystrybutorów Części Zamiennych TEMOT International honoruje nas nagrodą „Innovation Award” za jakość naszej technologii AGM.
  • 2013
    Marka VARTA jak spod igły – Dobry start zapewnia zawsze VARTA
    Marka VARTA zyskuje nowe szaty: graficzne, na które składają się: logo, etykiety na akumulatorach, wysublimowana linii produktów, zupełnie nowa strona internetowa, katalogi i inne materiały pomocnicze.
  • 2014
    Firma Johnson Controls wprowadza do gamy Dynamic Trio modele AGM i EFB
    W 2014 r. firma Johnson Controls dodała do sprawdzonej gamy Dynamic Trio akumulatory ® Silver Dynamic AGM i Blue Dynamic EFB. Akumulatory AGM i EFB zapewniają niezrównaną wydajność i nieporównywalną wytrzymałość w pojazdach o wysokich osiągach i w zastosowaniach Start-Stop.
Adolf Müller wprowadza markę VARTA®na drogę sukcesu
W latach 80-ych XIX w. duch innowacji jest wszechobecny. Nowe technologie zmieniają życie codzienne. Silnik spalinowy, rentgen, światło elektryczne – te rewolucyjne odkrycia zapowiadają nadejście nowej ery. Jednym z pionierów tamtych burzliwych czasów jest Adolf Müller. W miejscowości Hagen zakłada firmę Büsche & Müller, torując tym samym drogę dla przyszłej marki VARTA.
VARTA® PROMOTIVE EFB

Marka VARTA® wzdobywa
nagrodę zanajlepszy
akumulator do
samochodów ciężarowych.

Twój akumulator. Twój styl życia.

Testuj każdy Akumulator